Nu lanserar Västtrafik ett nytt tv-system på tre av sina pendeltågslinjer. TV4-Gruppen står för både innehåll och försäljning i det nya tv-systemet, som både ger Västtrafiks resenärer relevant information och annonsörerna en ny effektiv kanal att nå sina kunder i Göteborgsregionen.
Västtrafiks nya tv-system installeras till årsskiftet på Västtrafiks pendeltåg i ett pilotprojekt som kommer att pågå i ett år. Tågen kommer att trafikera Kungsbacka-, Ale- och Alingsåspendeln, där elva miljoner årliga resor görs. Västtrafiks kunder på de aktuella sträckorna kommer därmed att kunna ta del av både nyheter, sport, väder, lokala inslag och trafikinformation.
– Vi vill erbjuda våra kunder nya möjligheter att få del av snabb och relevant information på ett nytt och underhållande sätt. Vi vet att det är något som våra kunder efterfrågar och det kommer att bidra till en bättre reseupplevelse, säger Maria Björner Brauer, enhetschef på försäljning och marknad Västtrafik.
För nyheter, sport och väder står TV4-Gruppen. TV4-Gruppen säljer också annonsutrymme och erbjuder därmed annonsörer en helt ny annonskanal.
– Samarbetet med Västtrafik ger oss en ännu starkare nationell räckvidd och vi förstärker TV4 Out of Home som en effektiv kanal för både lokala och nationella annonsörer att nå sin målgrupp med ett relevant budskap. Vår ambition är att driva tillväxten och utvecklingen inom kollektivtrafiken och jag tycker att det här är ett lysande exempel på att vi gör just det, säger Robert Danowsky, affärsområdeschef för TV4 Out of Home.