Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
En lokförare med 15 års erfarenhet uttrycker oro för ökad otrygghet ombord på Östgötapendeln sedan...
I delårsrapporten för januari–juni 2025 redovisar Railcare en högre rörelsemarginal i andra kvartalet, trots något...
Enligt Östgöta Correspondenten vill Norrköpings kommun och Trafikverket teckna ett kompletterande avtal om finansieringen av...
Nyligen höll Västtrafik, Göteborgs Spårvägar och Alstom en pressvisning av den nya spårvagnen M34 i...
Regeringen i Norge avser att ändra finansieringsmodellen för Norske tog. Istället för att företaget tar...
Barkarby omvandlas till en central knutpunkt för kollektivtrafik i regionen. Nya illustrationer visar hur resenärer...
Natokopplade investeringar kan kosta 111 miljarder kronor – men de samhällsekonomiska effekterna är högre. Det...
Direkttrafiken mellan städerna Bristol och Oxford har återinförts för första gången sedan år 2003. Järnvägslinjen...
I den områdesanalys som Myndigheten för yrkeshögskolan presenterade nyligen belyses järnvägsbranschens breda kompetensbehov och utmaningar...