Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
En lokförare med 15 års erfarenhet uttrycker oro för ökad otrygghet ombord på Östgötapendeln sedan...
I delårsrapporten för januari–juni 2025 redovisar Railcare en högre rörelsemarginal i andra kvartalet, trots något...
Enligt Östgöta Correspondenten vill Norrköpings kommun och Trafikverket teckna ett kompletterande avtal om finansieringen av...
Sju regioner i Mälardalen enas om en utvecklingsstrategi för transportsystemet. Den storregionala strategin, Systemanalys 2024...
De samverkande regionerna för Öresundståg har efter en upphandling valt VR Sverige AB som ansvarig...
Regeringen ger klartecken – Första etappen av dubbelspåret mellan Dingersjö och Sundsvall. Detta efter att...
Finländska tågbolaget VR-Yhtymä Oyj har publicerat en förhandsinformation om en informationsförfrågan angående rangertåg i EU:s...
Kostnaden för Varbergstunneln har justerats till 8,9 miljarder kronor, baserat på 2021 års prisnivå. Tidigare...
Trafikverket planerar omfattande underhålls- och investeringsåtgärder på Västra stambanan mellan Göteborg och Alingsås under perioden...
Beslutet om Norrbotniabanans dragning kommer att påverka Luleå och Norrbottens utveckling i decennier. Enligt företrädare...
Trafikverket utreder Norrbotniabanans infart till Luleå och avvisar det östliga alternativet till förmån för det...