SJs mobilapp har redan laddats ner mer än 500 000 gånger. Nu blir det möjligt att enkelt köpa resan direkt i mobiltelefonen.
SJs kunder blir alltmer mobila. 75 procent av SJs biljetter säljs via digitala kanaler. Från och med i morgon den 20 mars kan SJs kunder få hela resan direkt i mobilen. Då släpps den uppdaterade versionen av mobilappen, kallad Min Resa, som innebär att resenären även kan köpa resan direkt i mobiltelefonen, utan inloggning på SJs hemsida.
Den nya versionen innebär att resenären kan:
· Köpa biljetten direkt i mobilen
· Följa tider och spår för den egna resan direkt i telefonen
· Få sin biljett direkt i mobilen
SJs mobilapp visar information om avgångs- och ankomsttider för de resor som man väljer att titta på. Om man bokar en eller flera resor visar appen automatiskt uppdaterad trafikinformation om de valda resorna. SJ-appen innefattar all relevant information, även eventuella trafikstörningar, spårbyten eller förändrade avgångstider.
I den nya versionen blir det dessutom lätt att omboka eller avboka resan och även resa med pendlarbiljett. Medlemmar i SJs kostnadsfria medlemsprogram SJ Prio kan även se aktuellt SJ Prio-saldo eller efterregistrera sina resor till SJ Prio.
Min resa finns för både Android och iOS och SJs mobilapp kan kostnadsfritt laddas ned från Apple Appstore och Google Play.