Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Arlandasamordnaren Peter Norman har nu överlämnat sitt slutbetänkande till infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson. Utredningen...
VR Sverige AB har certifierats enligt ISO 27001 för sitt arbete med informationssäkerhet inom kontraktet...
Årets Train & Rail-mässa på Stockholmsmässan visade på en tydlig tillväxt för järnvägssektorn. En besökarökning...
Tjeckien har påbörjat ett nytt kapitel i sin järnvägshistoria. I Nezamyslice inleddes nyligen arbetet med...
Regeringens arbete med att stärka förutsättningarna för en effektiv godstrafik fortsätter. Regeringen har beslutat om...
Rejlers har tecknat ett nytt ramavtal med Trafikverket för att leverera specialistkompetens inom teknisk säkerhetsstyrning...