Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
En lokförare med 15 års erfarenhet uttrycker oro för ökad otrygghet ombord på Östgötapendeln sedan...
I delårsrapporten för januari–juni 2025 redovisar Railcare en högre rörelsemarginal i andra kvartalet, trots något...
Enligt Östgöta Correspondenten vill Norrköpings kommun och Trafikverket teckna ett kompletterande avtal om finansieringen av...
Det norska företaget Mantena har fått förlängt kontrakt för underhåll av norska tågbolaget Vys mest...
Godsvolymerna till och från Umeå ökar fortsatt stadigt. Under första halvåret 2024 har de intermodala...
Regeringen presenterade nyligen sin proposition för den nationella transportinfrastrukturen. Detta kan bana väg för åtgärder...
Nu har Infrastrukturpropositionen presenterats av regeringen. Trots IKEM:s varningar om konsekvenserna av gasbrist finns ingen...
Vätgastågen, som skulle vara ett miljövänligt alternativ på RB15-linjen i Taunus-regionen, har efter två års...
Regeringen har beslutat om en proposition med historiskt stora satsningar på transportinfrastrukturen i Sverige. Utgångspunkten...
Huvudlinjetester har nyligen inletts för Storbritanniens första intercity-batteritåg. Ett av motorerna i klass 802 bi-mode-enheten...
Snälltåget fortsätter arbetet med att utreda möjligheterna för nattåg mellan Skåne och Jämtland via Göteborg...