Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
Den italienska industrikoncernen Finmeccanica har beslutat att sälja av sin järnvägsverksamhet till japanska Hitachi. I affären ingår också förvärvet av Finmeccanicas två dotterbolag Ansaldo STS och AnsaldoBreda.
En lokförare med 15 års erfarenhet uttrycker oro för ökad otrygghet ombord på Östgötapendeln sedan...
I delårsrapporten för januari–juni 2025 redovisar Railcare en högre rörelsemarginal i andra kvartalet, trots något...
Enligt Östgöta Correspondenten vill Norrköpings kommun och Trafikverket teckna ett kompletterande avtal om finansieringen av...
405 000 förseningsminuter årligen – det är vad tågresenärerna i Mälartågssystemet drabbas av till följd...
Västkustbanans sista enkelspåriga sträcka ska bli dubbelspår. Trafikverket ger nu WSP i uppdrag att utreda...
Fornebubanen, ett av Norges största infrastrukturprojekt, använder norsk teknologi från Novorender för att effektivisera arbetet...
Trafikförvaltningen i Region Stockholm har nyligen tecknat temporärt avtal för drift av tunnelbanetrafiken med start...
Proxima, det första oberoende företaget att ge sig in på den franska snabbtågsmarknaden, har lagt...
Inkopplingen av Norrköpings nya godsbangård har nyligen genomförts, vilket markerar en viktig milstolpe i projektet...
Tampere Tramway Ltd., Tammerfors stad och Birkala kommun har valt NRC Group Finland, ett dotterbolag...
Just nu pågår upphandlingen av den byggentreprenad som omfattar markarbeten, broar och Tripphultstunneln som Trafikverket...
RATP, som driver Paris tunnelbana, har lagt en beställning på tolv specialanpassade eldrivna lok från...