Jernhusen vill se nya event på centralstationerna

Malmö C. Foto: Jernhusen

Jernhusens centralstationer är Nordens mest besökta platser. Nu utlyser Jernhusen Media en tävling där annonsörer får komma in med förslag på engagerande event. Målet är att ytterligare höja upplevelsen för besökarna på stationerna.

 – Våra centralstationer är ett offentligt rum där det rör sig väldigt mycket människor. Vi vill att eventen på centralstationerna ska hålla en hög nivå för att engagera resenärer och besökare, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media.

Uppdraget för annonsörerna är att lämna förslag på ett drömscenario där de skapar en maximal upplevelse för sin målgrupp. Vinnaren får 200 kvm eventyta under en vecka på Centralstationen i Stockholm.

– Vi vill premiera event som blir en stark och meningsfull upplevelse för besökarna och därmed också ger bättre effekt för annonsören. Med upplevelsedesign som utgångspunkt hoppas vi på kreativa, personliga och inspirerande event som bidrar till en skön stämning på stationen, säger Ann Hermansson. Det blir positivt för butikerna, resenärerna och för oss på Jernhusen.

Kampanjen drar igång den 14 november innehåller bland annat en ny film som ska inspirera och skapa en känsla för kreativa möjligheter att nå ut brett till väldigt många personer.