Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Mars blev den starkaste månaden hittills för Norrtåg. Nära 156 000 resor genomfördes och punktligheten...
Train Alliance har under första kvartalet 2025 tecknat avtal med Trafikverket för det EU-stödda projektet...
Greencarrier har öppnat ett nytt kontor i Prag. Etableringen ses som en strategiskt viktig satsning...
Nattågen är åter populära, inte minst av klimatskäl. Men bakom framgången tornar stora utmaningar upp...
Alstom, global ledare inom smart och hållbar mobilitet, har tecknat ett femårigt serviceavtal (SLA) med...
Railcare redovisar lägre omsättning och resultat för årets första kvartal, samtidigt som bolaget tar viktiga...
Sverige deltar aktivt i arbetet med att modernisera godstrafiken på järnväg genom digitalisering och automatisering...