Ny mobilapp från SJ

Bild: SJ

SJ har nyligen lanserat uppdateringar av både hemsida och app. Nu kommer nästa digitala nyhet. I mobilappen SJ Labs provar SJ funktionen ”Hitta på stationen” där kunden kan planera sitt tågbyte.

Den smarta app-funktionen synkar automatiskt informationen från resenärens biljettköp i SJs vanliga mobilapp.

– Att göra det lättare för våra kunder är centralt i all form av produktutveckling. Vissa resenärer har uttryckt att de tycker det är svårt att hitta på stationer och vi är väldigt glada över att nu kunna testa den här hjälpfunktionen mot kund. Det ska vara enkelt och roligt att resa med SJ, säger Ida Svensson, Trainee på SJ.

Funktionen ”Hitta på stationen” är den senaste digitala nyheten från SJ som under året utmärkt sig som branschledande i sitt digitaliseringsarbete. Tidigare i år presenterade SJ och Stockholmståg mobilappen Pendelprognos som räknar ut förseningar. I april lanserades en helt ny hemsida och en ny mobilapp.

Sedan tidigare finns funktioner i SJ Labs som hjälper kunderna i Katrineholm att hitta var de ska stå på stationen och kunderna på sträckan Göteborg-Västerås-Stockholm att hitta en ledig obokad sittplats.

– Vi vill engagera resenärerna så att vi kan lära oss mer om deras behov och vad som tillför värde för dem. Genom att ha en dialog om funktionerna i SJ Labs-appen kan vi se vilka funktioner som vi eventuellt kan föra över till vår ordinarie SJ-app, säger Ida Svensson, Trainee på SJ.