Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Implenia använder EcoOnlines systemstöd Chemical Manager för att höja kemikaliesäkerheten vid Stockholms största tunnelprojekt. Arbetet...
Goldschmidt Sweden AB genomför ett omfattande moderniserings- och expansionsprojekt vid huvudkontoret i Osby. Investeringen omfattar...
RMD har utvecklat ett system för varmgångsdetektion och kontinuerlig temperaturövervakning av hjullagerboxar. Den första installationen...
Infrakraft stärker sin kapacitet inom järnvägsunderhåll genom att köpa två spårriktare från Plasser & Theurer...
Det tyska järnvägsbolaget Deutsche Bahn har fått klartecken att börja använda en helt ny generation...
Virgin Trains har lagt en beställning på tolv höghastighetståg från den franska tillverkaren Alstom. Tågen...