Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Kundnöjdheten inom svensk persontransport sjunker. Fler resenärer uppger att de drabbats av förseningar, och brister...
Observit har tecknat ett avtal gällande leverans av kroppsburna kameror till en av Nordens största...
Fack och arbetsgivare inom spårtrafiken har enats om ett nytt kollektivavtal som innebär löneökningar på...
Polen planerar att bygga ett nytt nationellt transportnav – Centralny Port Komunikacyjny (CPK) – cirka...
Green Cargo har nått ett historiskt högt värde för sitt trafiksäkerhetsindex under första kvartalet 2025...
Consat Telematics har vunnit Skånetrafikens upphandling av ett nytt helhetskoncept för fordonsteknik och tillhörande tjänster...