Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikverket har tilldelat Infranord drift- och underhållsavtalet för kraftförsörjningsanläggningar järnväg för underhållsregion Mellersta. Anbudssumman uppgick...
Transportstyrelsen har beslutat att stoppa ett utbildningsföretag från att bedriva lokförarutbildning i Kristinehamn och Nässjö...
Efter flera års arbete närmar sig Västlänkens deletapp Centralen sitt slutskede. I december väntar slutbesiktning...
Det norska statliga järnvägsbolaget Bane NOR har tilldelat NRC Norge AS, ett helägt dotterbolag till...
Railcare redovisar sitt starkaste kvartal hittills, både vad gäller omsättning och resultat. Bolaget gynnades av...
EU-kommissionen har presenterat en omfattande plan för att kraftigt bygga ut och samordna det europeiska...
Trafikverket utvecklar en ny metod för att mäta järnvägsanläggningens tillgänglighet. Syftet är att skapa bättre...
Bane NOR har officiellt öppnat den nya Drammen station och dubbelspåret mellan Drammen och Kobbervikdalen...
Järnvägsprojektet i Sundsvall som omfattat nybyggnation i Maland, upprustning och elektrifiering av Tunadalsspåret samt en...
Norrbotniabanan innebär stora förändringar för Sävar. Nya visualiseringar visar nu hur stationen och området vid...
Vantaan Energia Sähköverkot Oy har valt Rejlers som byggledningspartner i ett flerårigt projekt kopplat till...
Linköpings kommun står inför nästa fas i planeringen av Ostlänken och den nya centralstationen. Samhällsbyggnadsnämnden...