Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Railway Metrics and Dynamics har utbildat personal från sin lokala samarbetspartner Artindo inför kommande tester...
I Wien har Österrikes federala järnvägsbolag ÖBB och den schweiziska tågtillverkaren Stadler för första gången...
Järnvägsprojektet Karlstad C går in i sin slutfas när både Trädgårdslänken och mittperrongen ska stå...
Åtta infrastrukturprojekt med svenska deltagare beviljas totalt cirka 21,7 miljoner euro i medfinansiering från Fonden...
Trafikverket beslutade nyligen att införa sänkt hastighet på flera järnvägssträckor i södra och östra Sverige...
Förhandlingarna om finansiering av Spårväg syd och nya tunnelbanelinjer i Stockholm har brutit samman. Orsaken...
Metroselskabet upphandlar drift och underhåll av Köpenhamns metro. Avtalet gäller i tolv år med start...
Över 300 yttranden har inkommit i samrådet om förlängningen av Roslagsbanan till Stockholms city. Bland...