Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Efter flera års arbete närmar sig Västlänkens deletapp Centralen sitt slutskede. I december väntar slutbesiktning...
Railcare redovisar sitt starkaste kvartal hittills, både vad gäller omsättning och resultat. Bolaget gynnades av...
EU-kommissionen har presenterat en omfattande plan för att kraftigt bygga ut och samordna det europeiska...
Bravida Danmark har vunnit ett femårigt kontrakt värt cirka 300 miljoner danska kronor för service...
Efter månader av förhandlingar är parterna nu överens om den fortsatta finansieringen av tunnelbanans utbyggnad...
Det svenska bolaget Sigma Technology Elevate har tecknat ramavtal med det statliga norska bolaget Norske...
Västra stambanan pekas ut som en av landets viktigaste järnvägar. Den mest akuta och prioriterade...
Genom tidiga tester och optimeringar har Trafikverket lyckats minska kostnaderna med omkring 300 miljoner kronor...
Trafikverket ska återanvända sliprar från Malmbanan till andra järnvägssträckor. Initiativet är ett viktigt steg i...
Efter att kontraktet med entreprenören WLC hävts har Trafikverket tagit över arbetet i Korsvägen. Myndigheten...
Efter de kraftiga skyfallen i början av september öppnar Trafikverket nu sträckan Västeraspby–Långsele på Ådalsbanan...