Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
Trafikoperatören MPK Kraków har börjat testa sina nya energieffektiva spårvagnar, Solaris Tramino, på stadens spårvägslinje 1. Tekniken bygger på så kallad regenerativ bromsning med superkondensatorer som kan lagra och tillvarata bromsenergi.
VÄTE Rail har tilldelats uppdraget att driva Sundsvalls kombiterminal från och med oktober 2025 efter...
Efter ett års uppehåll på grund av banarbeten återupptar VR Snabbtåg trafiken till Katrineholm den...
Alstom presenterar en ny rapport med fem förslag för att påskynda utvecklingen av Sveriges järnvägssystem...
Den mobila ultraljudsvagnen SoniQ Rail Explorer har fått godkännande av DB InfraGO för inspektioner på...
Byggkonsortiet som leds av NCC avfärdar Trafikverkets anklagelser om Västlänken och kallar dem grundlösa. Enligt...
Under årets första sex månader har Skånetrafikens utbetalningar för försenade tåg ökat med 145 procent...
Trafikverket avbryter upphandlingen av nya sov- och liggvagnar till nattågen mellan Stockholm och övre Norrland...
Järnvägsbolaget Train Alliance redovisar ett förbättrat resultat för andra kvartalet 2025, drivet av ökad omsättning...
Trafikverket byter kontaktledningar mellan Uddevalla och Strömstad med start den 2 augusti. Arbetet sker i...
Schweiziska federala järnvägar (SBB) och Siemens Mobility har startat ett årslångt test av ett nytt...