Norrbotniabane-gruppen lämnar Piteå

Elisabeth Sinclair, projektledare på Norrbotniabanan. Foto: Norrbotniabanegruppen
Elisabeth Sinclair, projektledare på Norrbotniabanan. Foto: Norrbotniabanegruppen

Från och med 1 juli blir Skellefteå ny projektägare för Norrbotniabanegruppen och kontoret flyttas därmed från Piteå. Det skriver Norrbottens Affärer.

 – Det är samma finansiärer som tidigare, det här handlar egentligen bara om vart kontoret ska vara. Just nu hoppas vi att vi är på väg igenom de sista stegen innan bygget och det är ju den slutgiltiga planeringen, säger projektledare Elisabeth Sinclair till Piteå-Tidningen.

Kontoret i Piteå har haft knappt två tjänster, det kan i och med flytten utökats med ytterligare en tjänst när flytten är genomförd, skriver Norrbottens Affärer.