Under mars var Krösatågen i Jönköpings län mer punktliga än vanligt. 94,36 procent av tågen kom i tid, inom tre minuter från tidtabellen. Det visar att Jönköpings Länstrafiks (JLT:s) arbete för en mer pålitlig tågtrafik börjar ge resultat.
Tågtrafiken i länet har haft sina utmaningar genom åren. Förseningar, inställda avgångar och ersättningstrafik har påverkat resan för många resenärer under en lång tid. Nu pågår arbetet för att förbättra punktligheten för att våra tågresenärer ska kunna känna sig trygga med att resan går som planerat.
- 28 nya moderna tåg rustade för framtidens resande är på ingång.
- Fler tåg är tillgängliga tack vare bättre tillgång på reservdelar och fordon.
- Vi har en ny toppmodern tågdepå, som underlättar underhåll av tågen.
- Samarbetet med Trafikverket fortsätter för att förbättra infrastrukturen.
Arbetet börjar ge resultat. Under mars månad var tågsystemet i länet ett av Sveriges mest punktliga.
– Vi förstår att utmaningarna har påverkat våra resenärer, vilket självklart inte är bra. Vi är inte i mål än, men vi är på rätt spår, säger Marcus Eddieson, affärschef Krösatågen på Jönköpings Länstrafik.
Källa: Länstrafiken