Ny affärschef på Tågkompaniet

Foto: Tågkompaniet

Maria Cederberg har anställts som affärschef på Tågkompaniet. Där kommer hon att ansvara för Tågkompaniets nya uppdrag, Norrtågstrafiken.– Min ambition är att alla tågpendlare i norr ska få en ännu enklare vardag, säger Maria Cederberg.

Den 5 oktober tillträder Maria Cederberg tjänsten som Tågkompaniets affärschef för Norrtågstrafiken. Hon kommer närmast från ett jobb som vd för Destination Vemdalen. Men Maria Cederberg har lång erfarenhet från arbetet med att skapa nöjda kunder inom tågbranschen. Hon har bland annat varit Sverigechef för SJ:s manuella säljkanaler och platschef för SJ:s Contact Center i Ånge.

– Med Maria Cederberg på plats står vi väl rustade inför det nya uppdraget. Maria Cederberg tillför en dimension som är mycket värdefull med sin långa och breda erfarenhet från branschen, ett uttalat intresse för människor och ett starkt kundfokus. Hon är en av oss helt enkelt, säger Tågkompaniets vd Mats Gustafsson.

– Jag gillar Tågkompaniets jordnära tanke med sin trafik. Tågen ska komma och gå i tid, det ska vara rent och snyggt ombord och medarbetarna ska vara nära våra kunder. Därför är det viktigt för mig att vara nära mina medarbetare och lyssna på dem som möter våra kunder varje dag, säger Maria Cederberg.

Som affärschef vill hon fokusera lite extra på de frekventa resenärerna eftersom det finns många pendlare i Norrtågstrafiken.

– Åker du 45 minuter varje dag och tåget alltid är en kvart sent är det inte roligt. För att förenkla vardagen för pendlarna måste vi fokusera på att tågen går och håller tidtabellen, säger den nya affärschefen.