Nöjda resenärer enligt MTR Express

MTR Express-tåg på Stockholm Central. Foto: Christer Wiik
MTR Express-tåg på Stockholm Central. Foto: Christer Wiik

De röda snabbtågen har nu trafikerat sträckan Göteborg-Stockholm i drygt två månader. Efter första månadens drift visade kundundersökningen på 91 procents kundnöjdhet, skriver MTR Express.

Liksom många andra mäter MTR Express kontinuerligt sina kunders upplevelse av service och generell nöjdhet

- Våra servicemedvetna medarbetare levererar fortsatt oerhört bra. Trots att vi inlett vår trafik i en utsatt period sett till problem i Trafikverkets infrastruktur är en rungande majoritet av MTR Express kunder mycket nöjda. Det känns roligt att redan från start kunna ligga på en så hög nivå och det visar på vår oerhört positiva serviceanda i företaget, säger vd Johan Söör.

Den senaste mätningen som genomförts mellan den 8 maj-8 juni har besvarats av 3264 personer som rest med MTR Express. Undersökningen visar, förutom den övergripande kundnöjdheten på 92 procent, att även trafikinformationen till resenärerna fungerat väl; hela 94 procent är nöjda med den. Servicen ombord uppnår en kundnöjdhet på 93 procent.