SJ depåproduktion Underhåll söker Inköps- och Lagerchef

bild

SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

bild

Inköps- och lagerchef till SJ depåproduktion, Underhåll

Kort om Affärsområdet
Division Fordon ansvarar för fordonsflottans livscykel och ska säkerställa att i rätt tid leverera hela, rena och säkra tåg. Division Fordon ska utveckla och upprätthålla SJs fordonspark, säkerställa rätt fordonskvalitet, en effektiv underhållsproduktion genom god planering samt balansering av underhållsbehov och kapacitet.

Division Fordon består av tre olika enheter – Teknisk Produktledning, Teknik och Depåproduktion.

Som Inköps- och lagerchef inom Depåproduktionens underhållsverksamhet är du en viktig länk i kedjan att säkerställa att våra motorvagnsfordon X40 och X55 får den service och det underhåll som krävs för att tågen ska vara säkra och punktliga.  

I rollen som Inköps- och lagerchef kommer du att ha personalansvar för ett team på 7 personer.

Tillsammans med dina medarbetare utvecklar du processer för att skapa effektiva arbetsflöden och ett leveranssäkert lager.

Vår verksamhet är öppen dygnet runt alla dagar om året.

 Arbetsuppgifter

  • Leda, följa upp och utveckla affärsområdets inköps- och lagerverksamhet.
  • Medverka och utveckla processer och rutiner för att säkerställa en effektiv hantering av materialförsörjningen inom enheten.
  • Driva projekt som lageroptimering och kostnadsbesparingsprojekt.
  • Stödja produktionsenheten i inköps- och lagerfrågor.
  • Mål och resultatuppföljning.
  • Analysera och följa upp avvikelser för verksamheten.

Kvalifikationer

  • Högskoleutbildning/likvärdig utbildning.
  • Tidigare erfarenhet som inköps och lagerchef med erfarenhet från LOU.
  • Erfarenhet av budgetarbete.
  • Vi ser att du har vana av att arbeta i större affärssystem, gärna SAP.
  • Du ska ha minst 7 års arbetslivserfarenhet.
  • Dokumenterad ledarerfarenhet.
  • svenska och engelska i tal och skrift.

personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi ser att du har en god analytisk förmåga och är strukturerad. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en hög känsla av att skapa kvalité i dina leveranser. Du är bra på att skapa starka relationer och samarbeten både internt och externt. Du är en duktig ledare som har förmågan att få med sig ditt team.

Ansök HÄR!

SJ erbjuder

Hos oss får du ett spännande och omväxlande arbete, samt interna utbildningar. Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal.

Placeringsort är Solna eller Västerås. Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SJ med PS Partner. Har du frågor så kontakta gärna Louise Harrysson 072 311 98 39 eller louise.harrysson@pspartner.se eller Annika Törnqvist 072 144 86 15 annika.tornqvist@pspartner.se

Vi jobbar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!

 

SJ