East Midlands Railway är den sista operatören som har pensionerat sin flotta av äldre snabbgående fjärrtåg, bättre kända för miljoner som InterCity 125.
Vissa arbetare vid företagets depå har tillbringat större delen av sin karriär för att reparera, förbättra och sköta 125:s motorer och hjälpa tågen att fungera som en riktig banornas arbetshäst allt sedan de togs i bruk 1976. Men nu är det dags att säga adjö till en ikon inom Storbritanniens järnvägsnät.
Höghastighetståget (HST) 125 var British Rails framtid på 1970-talet. Reklamen lovade oerhörda hastigheter och kortare restider.
Dieselloket var bättre känt som InterCity 125 och var endast avsett som en övergångsmodell före elektrifieringen, men istället fortsatte tåget att anknyta flera brittiska städer i mer än fyra decennier.
Under de senaste tio åren har de flesta järnvägsföretag ersatt Intercity 125 med nyare modeller, och East Midlands Railway (EMR) är den sista som följer efter.
Företagets HST-tåg servas och underhålls vid Neville Hill-depån i Leeds, där personalen säger att de kommer att vara ledsna över att tvingas se hur tågen försvinner. Tågen beskrivs av vissa som British Rails ”räddare.”
Underhållsarbetaren Simon Greaves, 59, säger att det har varit ett nöje att arbeta med HST i 30 år.
- De har tjänat järnvägen fantastiskt bra och de räddade British Rail, som gjorde comeback på 70- och 80-talet när företaget kännetecknades av graverande problem, säger Graves.
- Det är verkligen synd men tekniken går vidare så de måste ha plats för nya tåg, säger Graves till BBC:s utsände.