Nya lounger för SJ

Varje dag besöker i genomsnitt 2000 personer SJs lounger i Göteborg och Stockholm. Foto: SJ

Nu slår SJ upp dörrarna till två nyrenoverade lounger med ljusa färger, designmöbler och enligt bolaget "känn-dig-som-hemma-känsla”. Bland nyheterna märks servering av lunchrätter och en i det närmaste fördubblad loungeyta i Göteborg.

– De nyrenoverade loungerna innebär ett stort mervärde för våra resenärer, inte minst 1 klass-resenärerna som ökar stadigt, säger Johan Dorfh, försäljningschef på SJ. – Loungerna är lika mycket en rofylld oas för avkoppling som en informell arbetsplats för att effektivt utnyttja tiden inför och efter en resa. Loungerna är uppdelade i kök, vardagsrum, entré och veranda för att passa resenärens olika behov.Loungerna erbjuder allt från sittplatser för arbete i väntan på tåget, trådlös uppkoppling, gratis frukostbuffé, fika, lunchservering, personlig service, bokning och information, sköna fåtöljer och soffor för avkoppling, bagageförvaring och toaletter.  Konceptet för SJs lounger i Stockholm och Göteborg är framtaget i samarbete med varumärkesföretaget Pond. Det bygger på ett stort antal intervjuer och workshops med SJs resenärer och personal. Sedan tidigare har resultatet från kundundersökningen bidragit till förlängda öppettiderna i loungerna. – Bland önskemålen från kunderna som vi nu hörsammar finns servering av lunch och ett större utbud av ekologisk och kravmärkt mat, säger Johan Dorfh.