SJ lanserar ny resesajt

Bild: SJ

Nu lanseras SJs nya sajt. Den har utvecklats tillsammans med tusentals av SJs kunder under cirka två år. Med över 18 miljoner unika besökare under förra året är sj.se en av Sveriges största resesajter. Nytt är bland annat en direktchatt med SJs kundtjänst.

Nya sj.se. är en av de digitala byggstenar som är grunden för SJs nya digitala plattform.

– Idag köper 6 av 10 av SJs kunder sin resa på sj.se eller i SJs app och 75 % av våra kunder använder någon av våra självbetjäningskanaler. Därför satsar vi på en modern infrastruktur för digitala lösningar, säger Jenny Gejke, chef för SJs digitala säljkanaler.

Nya sj.se är mer användarvänlig och dessutom responsiv, vilket innebär att den anpassar sig efter om besökaren kommer från en smartphone, surfplatta eller dator. Nytt är också att kunderna kan direktchatta med SJs kundtjänst varje dag.

– För SJ är det viktigt att ständigt vara lyhörda och att utveckla vårt digitala kundmöte för att upplevelsen både före, under och efter resan blir smidigare för våra kunder. Vi följer kontinuerligt upp våra kunders köpbeteende för att anpassa verksamheten efter deras behov, fortsätter Jenny Gejke.

Fler nya funktioner på sj.se kommer att lanseras under året, bland annat en visuell platskarta som gör det enklare för kunderna att välja den plats de vill ha i snabbtågen. Tidigare i år nylanserades också SJs mobilapp samt en testapp för nya potentiella digitala funktioner, SJ Labs.