Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, jul, 17 2019
Senaste Nytt

Snälltåget sätter in extra avgångar för nattåget Malmö – Berlin

Snälltåget lanserar onlinebokning för tågresor till Europa. Foto: Snälltåget
Snälltåget lanserar onlinebokning för tågresor till Europa. Foto: Snälltåget
Publicerad av
Peter Höök - 20 mar 2019

Fler vill resa med tåg ut i Europa och för att möta den ökade efterfrågan sätter Snälltåget in fler avgångar med nattåget Malmö – Berlin i sommar och lanserar idag möjligheten att online köpa tågresor till 30 tyska städer på Snälltåget.se

– Efterfrågan på tågresor ut i Europa har ökat kraftigt sista året och vi kan nu tala om ett paradigmskifte till ett mer klimatsmart och hållbart resande. För att göra det enklare för fler att välja tåget lanserar vi idag en onlinebokning till 30 tyska städer och sätter in fler avgångar med nattåget Malmö - Berlin, säger Marco Andersson, Marknadschef för Snälltåget

På Snälltågets hemsida kan du från och med idag köpa biljett från bland annat Stockholm, Norrköping, Linköping, Nässjö, Alvesta till till exempel Bonn, Dresden, Frankfurt am Main, München och Nürnberg. Resorna säljs i kombination med Snälltågets nattåg Malmö

– Berlin och DBs snabbtåg, intercitytåg och regionaltåg. Det går även att inkludera en resa med Skånetrafiken eller SL i din resa till Tyskland. Biljetterna distribueras per mejl som en PDF-fil efter bokning.

Annons

Bygget av Rail Baltica är planerat att vara genomfört 2026 med målet att integrera de baltiska staterna i det europeiska järnvägsnätet. Rail Baltica kommer att vara en snabb och konventionell dubbelspårig elektrifierad och ERTMS-utrustad järnvägslinje konstruerad för en maximal hastighet på 240 km/h på rutten från Tallinn till litauisk-polska gränsen.  Illustration: Rail Baltica
Bygget av Rail Baltica är planerat att vara genomfört 2026 med målet att integrera de baltiska staterna i det europeiska järnvägsnätet. Rail Baltica kommer att vara en snabb och konventionell dubbelspårig elektrifierad och ERTMS-utrustad järnvägslinje konstruerad för en maximal hastighet på 240 km/h på rutten från Tallinn till litauisk-polska gränsen. Illustration: Rail Baltica

Estlands och Finlands ministrar diskuterade Rail Baltica

"tunnelprojektet på dagordningen"

Finlands kommunikationsminister Sanna Marin och Estlands ekonomi- och infrastrukturminister Taavi...

Annons

Annons