Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, feb, 20 2019
Senaste Nytt

Ryssland investerade 47 miljarder rubel i modernisering av sibiriska järnvägsnätet

Rök- och inköpspaus vid Transsibiriska järnvägen. Foto: Creative Commons, kredit: 3dMan
Rök- och inköpspaus vid Transsibiriska järnvägen. Foto: Creative Commons, kredit: 3dMan
Publicerad av
Markku Björkman - 28 jan 2019

Olika delar av järnvägsinfrastrukturen längs huvudlinjen Baikal-Amur och den transibiriska järnvägen moderniserades under år 2018.

Rysslands järnvägar fortsätter att modernisera och sanera resterande delar av järnvägsinfrastrukturen på Baikal-Amur-linjen (BAM) och den transsibiriska järnvägen under de kommande åren. Bland annat kommer passagerarkapaciteten att öka.

Under år 2018 investerades mer än 47 miljarder rubel (Omräknat 6,4 miljarder svenska kronor) i infrastrukturen i Rysslands östra järnvägsnät som en del av projektet. Cirka 40 km järnvägslinjer byggdes och rekonstruerades och en ny 6 682 meter lång Baikaltunnel, borrades.

Under det gångna året byggdes ytterligare 4,3 kilometer huvudspår, fyra stationer, sju korsningar, fyra rangerbangårdar, 32,4 kilometer av kontaktledningar, 82,9 kilometer automatiska blockeringslinjer längs Taidut-Mogzon-Sokhondo-lingen, 11 små broar, fyra nya lokomotiv och sex flerfamiljshus för personalen har tagits i drift.

 

 

Annons

Annons

Annons