Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, sep, 21 2018
Senaste Nytt

SJ släpper 60 000 nya snabbtågsbiljetter.

Foto: Sj
Foto: Sj
Publicerad av
Peter Höök - 12 jul 2018

Nu kan ännu fler resenärer resa med tåget mellan Stockholm och Göteborg under sommaren. Detta står klart när SJ nu släpper 60 000 nya snabbtågsbiljetter.

Totalt handlar det om 200 avgångar mellan Stockholm och Göteborg, och hela 60 000 nya biljetter med SJs snabbtåg X 2000. Biljetterna som från och med idag finns tillgängliga gäller för resor mellan perioden 23 juli till och med den 19 augusti.

– Vi är väldigt glada över att nu kunna erbjuda våra sommarresenärer ytterligare möjligheter att resa med vår populära linje mellan Stockholm och Göteborg, säger Maria Hofberg, affärschef vid SJ.

Enligt SJ hamnar både Stockholm och Göteborg högt i kurs när det kommer till de mest populära resmålen bland sommarresenärerna.

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0.  Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman
Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0. Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman

InnoTrans: Knorr-Bremse visar nya bromsinnovationer för metrotåg

Annons

Annons