Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, sep, 21 2018
Senaste Nytt

Erik Johansson tillförordnad VD i Green Cargo

Tillträder tjänsten den 9 juli

Erik Johansson, tillförordnad vd för Green Cargo
Erik Johansson, tillförordnad vd för Green Cargo
Publicerad av
Peter Höök - 06 jul 2018

Green Cargos styrelse har utsett företagets CFO, Erik Johansson, till tillförordnad vd fram till dess att ny vd har rekryterats och tillträtt rollen.

Som tidigare kommunicerats kommer nuvarande VD Jan Kilström lämna Green Cargo för ett nytt uppdrag som vd för Keolis Sverige. Rekrytering av en efterträdare pågår och för att säkerställa en smidig övergång har Green Cargos styrelse utsett Erik Johansson till tillförordnad vd. Erik Johansson har mångårig erfarenhet av ledande befattningar, bland annat som CFO Business Area Europe på Gränges.

Erik Johansson tillträder rollen som tillförordnad vd den 9 juli.

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0.  Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman
Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0. Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman

InnoTrans: Knorr-Bremse visar nya bromsinnovationer för metrotåg

Annons

Annons