Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Powerbox lanserar nya DC/DC omvandlare för järnväg och transportindustrin

Bild: Powerbox
Bild: Powerbox
Publicerad av
Christer Wiik - 16 maj 2018

Powerbox, ett av Europas största strömförsörjningsföretag, med huvudkontor i Sverige, meddelar att bolaget lanserar fyra nya serier kortmonterade DC/DC omvandlare 8W till 20W med extra brett inspänningsområde, avsedda främst för järnväg och transportindustrin.

Med sitt inspänningsområde på 12V till 160V och uteffekter från 8W till 20W är de nya MAD-MAE-MAF serierna som en schweizisk armékniv för strömförsörjning, en universallösning. De förenklar konstruktionsarbetet och förkortar time-to-market, samtidigt som de reducerar lagerhållning och dokumentation, skriver Powerbox i sitt pressutskick.

- En kortare Time to market ger konkurrensfördelar. Minskad lagerhållning och dokumentation innebär besparingar. En förenklad försörjningskedja ger dessutom snabbare och säkrare leveranser vilket bl.a. minskar stopptiden vid tågunderhåll och hårdvaruuppgraderingar. Dessa faktorer har inom järnvägsindustrin varit drivande för kravet på omvandlare med brett inspänningsområde. Vi ser nu samma sak inom andra applikationsområden som t.ex. industriautomation och fordon, säger Martin Fredmark, VP Portfolio Management på Powerbox. 

 

 

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons