Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Region Uppsala lanserar sommarbiljett för UL-trafiken

UL ansvarar för Stadsbussarna i Uppsala, Regionbussarna, Upptåget och har samarbeten med flera andra kollektivtrafikaktörer. På bilden: Upptåget vid Uppsala C. Foto: Christer Wiik
UL ansvarar för Stadsbussarna i Uppsala, Regionbussarna, Upptåget och har samarbeten med flera andra kollektivtrafikaktörer. På bilden: Upptåget vid Uppsala C. Foto: Christer Wiik
Bertil Kinnunen (S), regionråd och ordförande i Kollektivtrafiknämnden. Foto: Region Uppsala
Bertil Kinnunen (S), regionråd och ordförande i Kollektivtrafiknämnden. Foto: Region Uppsala
Publicerad av
Christer Wiik - 15 maj 2018

Region Uppsala meddelar att länstrafikbolaget UL nu inför en sommarbiljett för vuxna och pensionärer. Sommarbiljetten innebär obegränsat resande med UL-trafiken under juni, juli och augusti till samma pris som normalt gäller för två 30-dagarsperioder.

- Under sommaren är det många som har ett minskat resbehov jämfört med övriga året och därför vill vi erbjuda en biljett som täcker hela sommaren men till ett lägre pris, säger Bertil Kinnunen (S), regionråd och ordförande i Kollektivtrafiknämnden, Region Uppsala.

- Sommarbiljetten ger också enkel lösning för de som arbetspendlar i början och slutet av sommaren men inte reser dagligen under semesterperioden, säger Bertil Kinnunen.

Den nya sommarbiljetten finns för vuxna och pensionärer och ger obegränsat resande under juni, juli och augusti för samma pris som normalt två 30-dagarsbiljetter. För barn och ungdomar finns sedan tidigare en sommarlovsbiljett för samma tidsperiod.

Priset för sommarbiljetten är 1 680 kr för vuxen, 1 060 kr för pensionär och sommarlovsbiljetten för barn och ungdomar 800 kr.

 

 

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons