Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Jan Kilström lämnar Green Cargo

– Jag har trivts fantastiskt bra på Green Cargo och är väldigt stolt över allt vi har presterat, säger Jan Kilström, avgående vd för Green Cargo. Foto: Green Cargo
– Jag har trivts fantastiskt bra på Green Cargo och är väldigt stolt över allt vi har presterat, säger Jan Kilström, avgående vd för Green Cargo. Foto: Green Cargo
Publicerad av
Christer Wiik - 15 maj 2018

Efter fem år som vd på Green Cargo väljer Jan Kilström att lämna transport- och logistikbolaget för ett nytt vd-uppdrag, som han tillträder under hösten. Det meddelar Green Cargo i ett pressmeddelande.

– Jag har trivts fantastiskt bra på Green Cargo och är väldigt stolt över allt vi har presterat. Vi har under de här åren åstadkommit en stark resultatförbättring i bolaget. Men, jag har fått ett spännande erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Exakt vad jag ska göra kan jag inte säga idag, säger vd Jan Kilström.

– Med sitt engagemang och driv har Jan Kilström gjort ett mycket bra arbete med att utveckla Green Cargo och hantera de utmaningar företaget ställts inför. Han har på ett betydande sätt bidragit till den kraftiga resultatförbättring och omstrukturering av bolaget till en mer effektiv organisation. Jag respekterar hans beslut att nu lämna för att börja en ny fas i sitt professionella liv och från styrelsens sida vill vi tacka honom för alla hans insatser, säger styrelseordförande Jan Sundling.

– Det är med visst vemod jag nu väljer att lämna Green Cargo efter så många år, men det här är rätt tid för mig att lämna och låta ett nytt ledarskap styra bolaget i sin fortsätta utveckling. Jag vill tacka styrelsen för deras förtroende, men framför allt vill jag tacka alla fantastiska medarbetare på Green Cargo, avslutar Jan Kilström.
Enligt Green Cargo så har rekrytering efter ny vd har påbörjats.

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons