Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Green Cargos blogg ”Hållbar logistik” prisad

Foto: Green Cargo
Foto: Green Cargo
Publicerad av
Christer Wiik - 12 feb 2018

Varje år utser företaget Navigator den bästa bloggen inom 10 utvalda branscher. I år har Green Cargos blogg "Hållbar logistik" blivit utsedd till Sveriges bästa logistikblogg.

Juryn består av byråns digitala strateger och copywriters, med lång erfarenhet av vad som krävs för att skapa en riktigt intressant och framgångsrik blogg.
En lång rad bloggar inom respektive bransch gås igenom grundligt och vinnaren utses genom en sammantagen bedömning av: tonalitet, design, funktionalitet, innehåll och sökmotoroptimering (SEO).

– På vår blogg delar våra medarbetare med sig av sin erfarenhet och kunskap kring hållbara logistiklösningar, säkra och klimatsmarta transporter och ekonomisk hållbarhet. För oss är det viktigt att skapa opinion för rättvisa villkor och en fungerande infrastruktur för järnvägstransporter och då är bloggen en viktig kanal. Jag är oerhört glad och stolt att vi fått detta pris, säger HR- och kommunikationsdirektör Sohana Josefsson.

Juryns motivering:
”Green Cargos blogg Hållbar logistik handlar bland annat om utveckling och innovation inom branschen men även om logistiknyheter och opinionsbildning. Bloggen fokuserar givetvis på hållbarhet och de många fördelarna med att frakta gods med tåg. Med alltid aktuella frågor och informativ och övertygande tonalitet är bloggen en solklar vinnare i kategorin logistik”

 

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons