Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Spårteknikföretaget Vossloh Nordic ger högst lön i Ystad

Vossloh utvecklade nyligen en dilatationsskarv som tillåter betydligt högre hastigheter över Hell järnvägsbro än tidigare. Uppdraget är en del av moderniseringen av dilatationsskarvar i Norge som Vossloh deltar i. Foto : Vossloh
Vossloh utvecklade nyligen en dilatationsskarv som tillåter betydligt högre hastigheter över Hell järnvägsbro än tidigare. Uppdraget är en del av moderniseringen av dilatationsskarvar i Norge som Vossloh deltar i. Foto : Vossloh
Publicerad av
Markku Björkman - 02 feb 2018

Hemsidan Creditsafe har undersökt vilka företag som ger högst lön i varje kommun. För Ystads kommun är vinnaren tillverkaren av järnvägsutrustning Vossloh Nordic Switch Systems AB Snittlönen för de 155 anställda är 496 000 kronor per år, eller drygt 41 000 kronor i månaden.

Företaget är världsledande inom spårväxlar och spårteknik, och arbetar med att skapa och underhålla höghastighetsväxlar för tåg.

Till skillnad från de andra kommunerna har vinnaren i Ystad en ganska låg snittlön. På den nationella rankingen gällande lönerna kommer företaget på plats 100.

Vossloh AG är ursprungligen en tysk tillverkare av järnvägsinfrastruktur och lokomotiv. Bolaget, som är baserat i Werdohl i Westfalen, har 4700 och en omsättning på 1,2 miljarder euro. Företaget inkluderar den tidigare Maschinenbau Kiel

Källa: 24Ystad

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons