Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, sep, 21 2018
Senaste Nytt

ÅF på plats i Jönköping

ÅF:s monter på Elmia. Foto: Christer Wiik
ÅF:s monter på Elmia. Foto: Christer Wiik
Publicerad av
Christer Wiik - 10 okt 2017

Det är tredje gången som konsultföretaget ÅF ställer ut på Elmia och Future Transport. ”Det här är samlingsplatsen för alla Nordens infrastrukturföretagare” säger Kajsa Rosén, assisterande affärsområdeschef för samhällsbyggnad på ÅF.

– Vi vill gärna lyfta kopplingen mellan infrastruktursatsningar och bostadsbyggande, där satsningarna på infrastruktur är en förutsättning för att bygga nya bostäder. Vi jobbar alltid med en helhetsbild på ÅF, fortsätter Kajsa Rosén.

På Elmia Future Transport träffar ÅF dels nuvarande kunder för att stärka samarbetet, dels potentiellt nya uppdragsgivare.
– För oss är det väldigt viktigt att bygga vidare på det förtroende som vi har fått från tidigare leveranser, avslutar Kajsa Rosén.
Källa: Elmia / ÅF
 

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0.  Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman
Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0. Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman

InnoTrans: Knorr-Bremse visar nya bromsinnovationer för metrotåg

Annons

Annons