Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, maj, 23 2018
Senaste Nytt

Bombardier har öppnat en ny underhållsdepå i Italien

Bombardier Transportation har öppnat en ny 300 000 kvadratmeter stor underhållsdepå för rullande materiel i Melzo, Italien. Foto: Bombardier
Bombardier Transportation har öppnat en ny 300 000 kvadratmeter stor underhållsdepå för rullande materiel i Melzo, Italien. Foto: Bombardier
Publicerad av
Markku Björkman - 09 okt 2017

Bombardier Transportation har officiellt öppnat en ny lokomotiv- och underhållsdepå för rullande materiel i Contship Italias anläggning i Melzo nära Milano.

Anläggningen är utformad för att kunna erbjuda fortlöpande "pit-stop" service, med kapacitet på cirka 400 lokala underhållsverksamheter per år.

- Depån i Melzo kommer att göra det möjligt för Bombardier att förstärka företagets kundservice genom att snabbt kunna serva lokomotiv som behöver brådskande support, sade Pierre Cicion, chef för företagets underhållsprogram i Mellanöstern, Afrika och Italien på Bombardiers sektion Transportation den 5 oktober.

Orterna Melzo, Liscate och Vignate, som ligger nära Milano utvecklas till en kraftfull logistikregion som kan bidra till att höja öka den nationella tillverkningsindustrins slagkraft, tillade Sebastiano Grasso, koncernchef, Business Services hos Contship Italia.

Enligt Grasso har den gemensamma investeringen i Melzo- depån med Bombardier förbättrat denna intereuropeiska och interkontinentala knutpunkt genom att öka dess underhållskapacitet. Det handlar dock inte bara om tågen. Dessutom minskar också miljöpåverkan genom att det blir mindre godstrafik på vägarna.

 

 

Annons

Annons

JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik
JBS är ett initiativ av aktörerna i järnvägsbranschen för att tillsammans öka tågtrafikens punktlighet och resenärernas nöjdhet. Punktlighetsmålet är att 95 procent av alla tåg ska ankomma till slutstation inom en marginal på fem minuter efter utsatt tid år 2020. Målet för resenärsnöjdhet är att 80 procent av resenärerna ska vara nöjda med eller neutralt inställda till både information och övrig hantering vid störningar. Foto: Christer Wiik

Trafikverket om tidtabellhållningen i april

Punktligheten för persontågen under april blev 89,6 procent. Utfallet är 1,5 procentenheter bättre...

Annons