Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, sep, 24 2018
Senaste Nytt

Softil utrustar Sydkoreas nya höghastighetståg med BEEHD - teknik

KTX - vid korenska huvudstaden Seouls centralstation. Foto: Wikipedia, kredit. Jpatokal
KTX - vid korenska huvudstaden Seouls centralstation. Foto: Wikipedia, kredit. Jpatokal
Publicerad av
Markku Björkman - 06 okt 2017

Sydkoreas nya höghastighetståg sätts in i trafik inför 2018-års vinterolympiad i Pyeongchang.

Teknik, designad av världens ledande IP-kommunikationsutvecklare Softil har valts ut för en mängd kommunikationsterminaler längs den nya höghastighetstågsträckan, som kommer att användas för transporterna under vinterolympiaden.

Softils prisbelönta BEEHD- mjukvaruutvecklingspaket valdes av Hoimyung Corporation, vars affärsgren omfattar grossistdistribution av diverse industriprodukter.

BEEHD-klientramen erbjuder chipsetleverantörer, enhetstillverkare, systemintegratörer och tjänsteleverantörer enout-of-the-box IP-baserad röst och videobaserad (V2oIP) kommunikationslösning lämplig för alla plattformar.

Med intuitiva och flexibla API kan utvecklare enkelt förbättra sina applikationer med standardbaserade SIP- och H.323-samtal, närvaro och snabbmeddelanden.

Den nya linjen tillåter tåg att färdas upp till 300 km i timmen från Seoul Incehon Airport direkt till Pyeongchang på 69 minuter och sedan till Olympic Gangneung i lägre hastighet mindre än på två timmar - vilket är bara hälften av tid det tar idag och 2,5 timmar om man färdas med bil.

Mjukvarupaketet kommer att användas för att konstruera "nästa generations 3GPP MCPTT-standardkompatibla push-to-talk-kommunikationsterminaler".

- Sydkoreas nya höghastighetssträcka för samman några av de mest avancerade teknologier som finns idag, anser Kelvin Soh, chefstekniker för Hoimyung ICT.

- Vårt beslut att använda Softils BEEHD-teknik för att bygga nya generations kommunikationsterminaler var väldigt enkelt. Inget annat kom ens i närheten, underströk Soh.

Pierre Hagendorf, Softils verkställande direktör, tillade: "Softils uppdrag bidrar till bättre global kommunikation och och interagrering.”

- Vi är stolta över att vår BEEHD-teknik kommer att ligga till grund för Pyeongchang 2018-års vinterolympiad och även för framtida utmaningar, sade Hagendorf.

Källa: Softil

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Annons

Bombardiers Talent 3 på Innotrans 2018. Med upp till 304 sittplatser och 53 cykelställ kan passagerare i Vorarlberg förvänta sig en känsla av ökat utrymme i dessa ÖBB:s nya Cityjets, som samtidigt erbjuder en tilltalande design och bekväma sittplatser med möjlighet att sträcka på benen. Foto: Markku Björkman
Bombardiers Talent 3 på Innotrans 2018. Med upp till 304 sittplatser och 53 cykelställ kan passagerare i Vorarlberg förvänta sig en känsla av ökat utrymme i dessa ÖBB:s nya Cityjets, som samtidigt erbjuder en tilltalande design och bekväma sittplatser med möjlighet att sträcka på benen. Foto: Markku Björkman

Bombardier visade första färdiga nya generations Talent 3 på InnoTrans

"ÖBB:s flaggskepp"

Den österrikiska tågoperatören räknar med att kunna sätta det nya ekipaget på spår i västra...

Annons

På InnoTrans bussareal berättar holländska representanten, Harm Hofman, om Ebuscos nyutvecklade högspännings EBUSCO- 2.2. som har enligt Hofman ett utmärkt förhållande mellan batteri och transportkapacitet, tack vare aluminiumkonstruktionen klarar bussen därför 300 kilometer med 95 passagerare ombord på en laddning. Foto: Markku Björkman
På InnoTrans bussareal berättar holländska representanten, Harm Hofman, om Ebuscos nyutvecklade högspännings EBUSCO- 2.2. som har enligt Hofman ett utmärkt förhållande mellan batteri och transportkapacitet, tack vare aluminiumkonstruktionen klarar bussen därför 300 kilometer med 95 passagerare ombord på en laddning. Foto: Markku Björkman

InnoTrans 2018: 19 elbusstillverkare bland utställarna

"Elektriska ledbussar"

På Berlinmässans så kallade "Bus Display" i sommarträdgården kan InnoTrans-besökarna granska och...