Mötesplatsen för dig inom järnvägsindustrin, sep, 21 2018
Senaste Nytt

Bombardier Transportation flyttar till ett nytt huvudkontor i Berlin

Bombardier Transports nya globala huvudkontor vid Berlins Potsdamer Platz. Foto: Bombardier
Bombardier Transports nya globala huvudkontor vid Berlins Potsdamer Platz. Foto: Bombardier
Publicerad av
Markku Björkman - 14 jul 2017

Bombardier Transportation omlokaliserar till nytt, modernt och "mer digitaliserat" kontor för att förbättra företagets arbetsbetingelser och för att kunna anpassa verksamheten effektivare med en rad nya arbetskoncept på den europeiska marknaden

Företagets nya huvudkontor ligger vid Eichhornstraße 3 i en byggnad vid Potsdamer Platz, i hjärtat av den tyska huvudstaden. Området kallas i folkmun också för ” lilla Manhattan”.

- Vårt nya huvudkontor är en grundläggande del av vår övergripande omvandlingsplan vars syfte är att ge Bombardier Transportation mer smidig och konkurrenskraftig organisation. Det gäller för vår del att utveckla de mest innovativa och bäst presterande transportlösningarna i en tid av allt intensivare konkurrens och digital expansion. Vårt nya huvudkontor kommer att vara en katalysator för innovativ verksamhet och kommer att spela en viktig roll när det gäller att utnyttja fördelarna av vårt starka lagarbete i olika avdelningar och affärsenheter samt i kooperation med våra kunder och partners, sade Laurent Troger, VD för Bombardier Transportation.

Källa: Bombardier

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0.  Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman
Knorr-Bremses representant på Innotrans-mässan, Martin Strobel, presenterar här företagets nya bromskontroll EP2002 3.0. Exempelvis har underhållscykeln förlängts från åtta till åtminstone tio år. Genom den nya versionen, har Knorr-Bremse har breddat utbudet av applikationer från tunnelbana till regionala och långdistanstransporter. EP2002 3.0 är därmed en avsevärd förbättring, anser Martin Strobel. Foto: Markku Björkman

InnoTrans: Knorr-Bremse visar nya bromsinnovationer för metrotåg

Annons

Annons